onsdag 24. oktober 2012

Island!


Jeg har vært noen dager på Island. Deilig med en aldri så liten ferie. Kaldt og godt slik som vi også har det på denne årstiden. Det ble ikke så mye strikking selv om jeg selvfølgelig drassa med meg strikkinga. Jeg kjøpte bare noen få nøster Kambgarn som skal bli til votter til meg selv, ellers hadde jeg ikke tid til å lete opp flere strikkebutikker. De solgte Lettlopi "overalt", men det er ikke helt "meg", og ikke har jeg noen prosjekter som passer til det heller. Jeg er litt overrasket at jeg ikke kom hjem med mere garn, men til gjengjeld så jeg masse fine villsauer! Og så handla jeg ei bok. Vottebok på Islandsk, hadde lyst på noe "autentisk" med hjem, og strikkebøker er definitivt meg! Og når man har strikket i mange år skjønner man mye når man har diagram på alle vottene. Og jeg forstår hvor mye jeg skal legge opp osv. Så dette skal nok gå bra!! Jeg skal starte etter jul og da MÅ jeg slanke lageret mitt. Nå har jeg alt for mye garn, så nå blir det stopp etter jul. Hvor lenge det blir stopp er litt usikkert, men jeg skal gjøre mitt beste for å bruke så mye som  jeg kan uten å handle.

Her er noen stemningsbilder fra turen min:
Strikkeboka. Utrolig mange flotte votteoppskrifter! Og jeg forstår bittelitt islandsk :)
Utenfor den Blå Lagune. Vannet var som lyseturkis melk og fantastisk deilig å bade i!!
Vi sto på en liten bro og vannet glitret av mynter, det var utrolig vakkert faktisk.
 Det er på Thingvellir nasjonalpark.
(Jeg vet ikke hvorfor folk hadde kastet så mange penger der, hvis noen vet hvorfor tar jeg gjerne imot forklaring på det!). 
Noe av utsikten fra toppen av Thingvellir. 

Island var helt spesielt. Det var en jentetur utenom de vanlige, da vi kjørte ca 25 mil ene dagen for å se på Geysir, Gullfoss og Thingvellir. Det ble faktisk litt lite shoppetid igjen! Men man kan ikke dra til Island og ikke utforske øya litt. Det er faktisk mulig jeg må tilbake en annen gang. Da lover jeg å komme hjem med mere "sau"!! 



2 kommentarer:

  1. Ser ut som en herlig tur. Island er et land jeg alltid har ønsket å reise til

    SvarSlett
  2. Ja, det var en fin tur og jeg reiser gjerne tilbake! Og så kan jeg nesten ikke vente til jeg får begynt å strikke fra boka. Men jeg har så mange prosjekter og julegaver på pinnene at jeg MÅ vente...!

    SvarSlett