lørdag 3. august 2013

Luer innimellom!

For å få brukt litt restegarn har jeg strikket et par luer sånn innimellom alle andre prosjekter. Jeg har brukt Falk, Heilo, Mor Aase osv, felles er at alle restene passer pinne 3,5.
Den lilla lua er strikket i flere lillafarger og to grå som var nesten identiske, vrangbord 2r, 2vr, resten glattstrikk.
Den grønne (blå/grå/grønn) er vrangborden 2r, 2vr og resten er annenhver omg 3r, 1vr og 2r, 1 vr, 1r. For å få litt struktur i de "kjedelige" stripene.

Lilla damelue og grønn herrelue.
Mønsteret er fri fantasi.

6 kommentarer:

  1. Fine luer. Likte veldig godt den i lilla :)

    SvarSlett
  2. Fine luer :) Påtide å tenke den veien igjen ....
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  3. Takk! Jeg tenker at det er utrolig at man med små "ubrukelige" rester kan lage finfine ting! Da tenker jeg på den lilla lua. Som jeg vurderte å beholde selv, helt til jeg kom på at jeg har to stk jeg skal strikke til meg selv + de som ligger i skuffa. Og hvor mange trenger man egentlig...? :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine luer! Begynner å bli tid for å tenke på både luer, sokker og votter :)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Kjekke resteprosjekt dette her, det kan bli mye fint av "ingenting" :) Takk for hilsen på bloggen min!

    SvarSlett
  6. Takk! :) Ja, høsten er nok her nå... Men jeg liker den egentlig! Strikketid, stearinlys, og turer i skog og mark i vakre farger! :)

    SvarSlett