onsdag 11. april 2012

Påska var da alt for kort!

Det er ei uke siden det endelig ble påskeferie. Å som jeg hadde ventet på de deilige fridagene. Lastebilen ble parkert etter halv arbeidsdag og jeg dro hjem og pakket alt jeg trengte for en liten ferie. Garn, ikke minst!

Denne lua ble strikket nesten ferdig i bilen på tur nordover. En riktig påskelue i orange og cerise rosa. Det orange garnet er babyull, det rosa er tynt sokkegarn fra Nille (Silja?). Begge er lagt dobbelt, lua er strikket fram og tilbake, og sydd sammen til slutt. Mønster fra Drops Design. Den ble litt stor, men jeg strikka et par cm for langt før jeg startet fellinga. Å rekke opp var uaktuelt, så jeg bruker lua slik den er :-)
Jeg strikket et par smålester i Merino Ekstra Fine. Det gikk fort! Jeg vet ikke hvilken str de er i, derfor måtte påskebrusen stå på siden og fungere som en slags målestokk. Jeg hadde en grå rest som ble brukt til dette og jeg hadde vel ca en meter igjen når jeg var ferdig. Godt planlagt *kremt*.

Etter et par dager med snøbyger tett i tett ble det endelig opphold og den blå byen viste seg fra sin beste side!  Det er bra man har kamera på mobilen, bildene er tatt søndag kveld når jeg gikk tur med Roxy. Det er slike stunder som gjør at man er takknemlig for å bo i et land med årstider og variasjoner.
Jeg hadde selvsagt med meg de nye lestene på påskeferie, de var (og er!) gode og varme. Dog er de litt slaskete og det frister ikke helt å strikke i Viking Frøya flere ganger. Det var litt glatt og så delte det seg innimellom. Det verste var at det manglet spenst, når jeg plukket opp masker på siden av hælen ble de lange og stygge og jeg måtte sy på innsiden for å få det pent. (Og ja, stilongsen er lilla...!).

Nå er hverdagen her igjen, jeg er litt fornærma over at påska gikk så fort og legger inn søknad om dobbel påske til neste år :-) 

2 kommentarer:

  1. Kjekke prosjekter du har strikket i påsken, ha en fortsatt fin uke hos deg!

    SvarSlett
  2. Det ser ut for at du har hatt en koselig påske :-)

    SvarSlett