søndag 16. februar 2014

Feriestrikking

Jeg har feriert i varmere strøk. Ikke så lenge, bare en uke, men en deilig uke med påfyll av d-vitamin og energi. Jeg har selvfølgelig strikket, både på flyet og i sola og litt på kveldene.

Se så fine blomster -vårstemning!

Feriestrikk, sokker/lester fra Klassikere fra Sandnesgarn, Tema 15 voksne.
De er nr 21 inne i heftet.

Slik ble de når de var ferdige. Fargen lyver, de er BLÅ, ikke lilla...

Oppå lesten og under. 

De blir varme og gode, pga alt mønsteret er de doble hele veien utenom hælen og "kruset" øverst.
De er strikket i Østlandsgarn (man tager hva man haver!) og satser på at det går greit, selv om det ikke er nylon i garnet. Ferdige ble de ca str 36-37 i damestr. 
Jeg tenker jeg skal strikke slike til herre også, men da skal jeg velge et litt tykkere garn og pinner, da forskjellen på herre/dame er hvor mange repetisjoner man har på mønsterrapporten. 
Jeg endret også litt på tåfellingen, i mønsteret er det felling på hver pinne, men jeg syns det blir for spiss tå. Så jeg felte på annenhver omgang tre ganger og så på hver omgang. 

Og selv om jeg er kommet hjem:


En feriehilsen fra varmere strøk! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar