lørdag 20. desember 2014

Noen julegaver

Nå har det vært en liten bloggpause. Men jeg har strikket! Jeg strikker jo alltid :)

Jeg har strikket julegaver, og jeg har bestrebet å bruke garn fra lageret. Fra boka Sokker, Strikking hele året av Bitta Mikkelborg, har jeg funnet flere flotte deilige mønster. Bare se!

Polyhymnina!
Strikket i Pt2, nydelig blågrå farge. 
Laget de korte da de er ment som nattsokker. 
(Innser at actionbilde hadde vært lurt, men det er for sent, gaven er levert!).


Søte frøken Sommer
Strikket i Sisu, lys turkis (øverste bildet er rett i fargegjenngivelse)

Til disse sokkene var det nok med ett nøste Fabel, sto det i boka. I min visdom var ett nøste Sisu det samme. Det er det ikke! Her lærte jeg om løpelengden på et nøste. Fabel er 40 m lengre enn Sisu. Jeg gikk tom for garn på begynnelsen av tåa på sokk nr to. Det var da jeg oppdaget at fargen jeg hadde kjøpt i sommer på ferie var gått ut av produksjon -i fjor! Og jeg hadde kjøpt bare ett nøste... Løsningen ble å etterlyse en rest på facebooksiden Bittamis Design for strikkelystne. Her var det en dame som hadde samme farge liggende og hun sendte meg noen meter. Tenk så flott!! :) Ikke skulle hun ha noe i retur heller. Så da takket jeg med å ta en "pay it forward" og sendte et par herresokker i str 43 til prosjektet Hjemløse Sokker. 

Lovisas hønsesokker
Strikket i Sisu.
Artig med border! Og artig å kunne bruke masse forskjellige farger!

I det siste har jeg også begynt å bruke Instagram. Hvis noen vil følge meg der finner du meg under navnet sirnys.


God jul!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar