mandag 26. januar 2015

Kopptuer

Kjøpte meg boka Kluter -strikking hele året. Jeg kunne ikke motstå å eie boka! Jeg ga bort en del kluter til jul, 14 for å være nøyaktig, og det blir nok mange neste jul også. Kjekt å strikke, kjekt å gi bort i gave.

Jeg har, som mange, planer om å bruke mest mulig garn fra lageret, og er godt i gang. Men til årets første kluteprosjekt handla jeg garn. Jeg er med jevne mellomrom innom Den Blå Byen, og der har de en finfin strikkebutikk som heter Den Blå Tråd. Jeg setter pris på å kunne handle der, og tenker da må man være med på å holde liv i slike butikker. 3 nøster Safran bomullsgarn (og to Viking Sportsragg) ble handla inn. 

Her er resultatet; kluten Høstløv i tre forskjellige farger. Gikk ikke riktig et helt nøste pr klut, men jeg skal alltids få brukt restene en annen gang!




Fine, ikke sant? :)

2 kommentarer:

  1. Kjempefine kluter!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Takk :) Er veldig glad i hjemmestrikkede kopptuer og innimellom lager jeg mange og gir bort til venner og familie i julegave. Disse er sikkert de lekreste jeg har strikket, artig! :)

    SvarSlett