søndag 20. juli 2014

Historien om et impulskjøp

Hvis jeg er på ferie eller bortreis er det liksom litt mer lov å handle garn.  Særlig hvis det er av en sort jeg ikke finner hjemme. Så da kjøpte jeg et nøste On line i den blå byen. Jah...


Først strikket jeg et par smålester. Så tenkte jeg at det holder til et til par til, i litt større størrelse. Og på Københavnturen min tok jeg med ett strikketøy. I den tro at dette blir så bra! Jeg drasser alltid med meg for mye strikking.
Nederst på skaftet på lest en av par to, innså jeg at dette går nok ikke bra... Så jeg strikket skaftet og hælen, tok det av pinnene og strikket skaftet og hælen på lest to. Da hadde jeg en slump igjen av garnet som jeg delte i to for å ha til tærne. Så måtte jeg ha noe til foten.

Det var selvsagt planlagt å dra innom to strikkebutikker, og på Sommerfuglen fant jeg noe "grusomt" flerfargetgarn med en gulgrønn nyanse innimellom som jeg tenkte kunne passe til de grønne lestene. Så da kjøpte jeg to nøster. Her skulle man ikke begå samme feil to ganger!
Så strikket jeg foten på lestene av Ragg-strømpegarn fra Hjertegarn. Og det var ikke så værst likevel i fargene. Jeg brukte av ene nøstet til ene foten og av andre nøstet til andre foten. Dette for å sikre at det var like mye igjen på begge nøstene.

Så strikket jeg det store paret. Ett nøste (minus litt) til skaftet på hver lest, vips var det ikke mere Ragg-strømpegarn igjen! Foten er strikket i Järbo Raggi som jeg har i lageret mitt.  Og så må jeg si at jeg etterhvert syns det var kjempefint det danske ragg-garnet! Og veldig godt å strikke med!!

Julegaver! 
Str 45, 30 og 24.

Til syvende og sist, restelester! 
Det grønne brukt opp.
Det blå nesten brukt opp.
Det rosa har jeg ca et halv nøste igjen av.
Alt er "3,5 garn".
Str 24!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar