søndag 6. juli 2014

Strikking i ferien!

Jeg har ikke hatt så lang ferie -bare ei uke. Nok til å trekke pusten og gjøre ting man syns er morsomt,  slappe av, og for en gangs skyld nyte nordnorge i fint og deilig vær! Så nå har jeg ladet opp til fem uker med jobbing, før jeg skal ha hovedferien min.

Jeg tok bare med med restegarn, motivert for å bruke litt av lageret :) Så ble det lester da, ingen overraskelse, men jeg liker jo å strikke lester. Garnet er sånn 3,5 garn -Falk, Mor Aase, Per Gynt, Østlandsgarn, og noe Perfekt (ble brukt til hælen og fra midt under foten og framover).

Jeg har strikket et par små jentelester også, men jeg har ikke festet trådene ennå, så de kommer i et annet innlegg.

Glade lester i friske farger! Str 37.

Ferien har blitt tilbragt i nord, i nydelig vær, så det har blitt noen padleturer også. Langturen vår gikk til Trollfjorden. Vi padlet over Raftsundet og bortover til Trollfjorden og helt inn i fjorden. Snakker om at det var idyllisk! Bratte fjell, nydelig vær :) Når vi skulle hjem ventet vi litt utenfor fjordmunnen, da hurtigruta var rett i nærheten. Så fikk vi sett den snu innerst. Stilig!! 



Midt i ferien fikk jeg det for meg at jeg helt sikkert kom til å bli fri for garn i løpet av uka, så jeg panikkhandlet på første og beste strikkebutikk vi kjørte forbi! Jeg ble selvsagt ikke fri for garn, hahaha, når ble jeg det på ferie!? Jeg bruker jo å ha med litt vel mye.... Jaja, tre nøster Sisu ligger nå og venter på å bli ei lue. Jeg skal strikke den, skal bare bruke opp litt restegarn først!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar