søndag 2. desember 2012

Hund er hund!

Noen ganger blir ikke helga hva man har planlagt. Planen var å strikke opp til flere julegaver, bare avbrutt av en familebursdag og muligens et glass vin eller to lørdags kveld, på en av byens steder.
Men så fikk vi tlf på fredag om vi hadde mulighet til å ta i mot en gordon setter på ti mnd, der eieren var blitt syk og samboeren var bortreist. Så sa vi ja da :) Fordi vi faktisk hadde mulighet hvis vi bare omorganiserte litt. Når vi selv har hund på straks året (i morgen faktisk!), så sier det seg selv at å ta livet med ro ikke er det som står høyest prioritert.
 Her er de ute på tur!

Jeg har fått strikket litt, det har jeg, og nå er planen å lære meg flere hælfellinger. Først ut er lester til pappa, de får kilehæl. Jeg har nettopp lært at den jeg har strikket "i alle år" heter båndhæl, og den syns jeg er veldig fin, men det er morsomt å lære noe nytt. Jeg skal lage et eget innlegg senere om hæler, når jeg har fått strikket flere par!
Med lånt bok fra biblioteket utvider jeg min hæl-kunnskap!

Og litt vin ble det da også! Siden det ikke ble noe vin på fancy kafé, lagde jeg fiskesuppe til lørdagskvelds, og med kald hvitvin til skal man ikke klage. 
Har fått begynt på lest nr to. Det går framover!

I kveld drar han hjem, den store slampen som har vært her i to dager. Han er snill og varm og myk, og har ikke gjort noe galt. Men han har nok mer energi enn vår egen hund, så de neste to dagene forventer jeg sliten hund som vil la matmor strikke ekstra mye :)

Ha en flott 1.søndag i advent! Og ja, stjerna og lilla lys er på plass!


2 kommentarer:

  1. Jeg sitter nå akkurat med det samme! Har lært meg båndhæl og vil lære meg kilehæl. Men jeg ser ingen blogginnlegg med denne oppskriften. Så nå ser jeg frem til å se din :o) Lykke til :o)

    SvarSlett
  2. Det kommer etterhvert, jeg har nå båndhæl og kilehæl "i boks". Nå holder jeg på og fikler med timeglasshæl... Problemet er at det ser ut som det fins flere navn på samme hæl... Men kjært barn har da mange navn :) Flott at du har lært deg å strikke sokker/lester!

    SvarSlett