torsdag 20. desember 2012

Hei hå nå er det jul igjen!

Med bare dager igjen er det vel på tide med nedtelling :) I morges ble jeg ferdig med siste gaven, to par firkanttøfler. Her bomma jeg kraftig på størrelsen og måtte lage tre par for å få to. Ikke så enkelt med toving alltid... Men jeg har lært, så det er godt mulig det blir flere par senere. Sammensyinga var også et aldri så lite mysterium helt til jeg fant ei god forklaring på garnstudio.com. Bilde av tøflene kommer, jeg må knipse de i dagslys før jeg pakker de inn.


Jeg har hatt opptelling av hva jeg har laget som er kommet under trærne i år, og siden jeg ikke har fortalt nærmeste familie om bloggen min, så kan jeg fortelle det her:

Luer: 12 stk
Firkanttøfler: 2 par
Lester: 8 par
Ullpledd: 1 stk
Kopptuer: 12 stk
Grytekluter: 1 par
Hals: 1 stk

Og målet mitt er at til neste år skal det være mer! Jeg tror jeg starter i romjula *fnise*. Nei det er vel å ta litt vel hardt i. Jeg dukker nå ned i bunnen på kurven min og tar tak i et par ufoer, bl.a sokker til meg selv :)
Et annet mål er å bruke av garnlageret mitt og der er jeg neppe alene! Jeg skal vise fram etterhvert!

Da gjenstår det bare å ønske alle flinke strikkedamer god jul. Jeg har en ettermiddagsvakt igjen og så tar jeg faktisk fri hele romjula. Det blir flott! Litt julesnø har vi faktisk fått, håper den blir liggende.



God jul og et godt nytt strikkeår!

2 kommentarer:

  1. Masse fine julegaver her!
    Jeg fikk den gale ideen å veie julegavene fortløpende i år, og endte til alt overmål med et rekordår på hjemmestrikk. Det gikk vel omtrent med en hel sau...

    SvarSlett
  2. Sauer er "ååålreite" dyr...! God jul :)

    SvarSlett