mandag 1. april 2013

Påskestrikk!

Her har vi nesten snødd inne i påska, det har lavet ned hver en dag. Jeg har kosa meg inne med påskekrim både på tv og dvd, og flere strikketøy. Og så har jeg vært flink å feste tråder på ferdige prosjekter.
Votter fra den islandske strikkeboka mi.

Her ser man også baksiden av votten.

Smålester str 21.

Og sïden vi har masse masse snø var det greit å ta bildene ute. Hekken fikk være kulisse. Jeg har kun brukt restegarn til vottene og lestene, her er det Smart, Mor Aase, Heilo, Falk ol i skjønn forening. Sånne småfoter trenger ikke nylon i sålene, de blir sikkert fravokst før de blir utslitt.
Vottene veier 58 gr, de lilla lestene 41 gr og de brune lestene 45 gr. Vottene havner i julegavekassa, lestene skal til ei lita frøken som snart har 2års dag.

Og så! Ta-da! En påskehund!
(Og hun trenger IKKE strikkeklær!).


3 kommentarer:

  1. Så flotte votter! Artig mønster og glad-farger :)
    Ha en strålende tirsdag!

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Det er morsomt å se at små garnnøster man har spart på "en evighet" kan bli til fine ting :)

    SvarSlett
  3. Her fann jeg frem til deg og din fine blogg !
    Mye fint håndarbeid !

    Likte godt din enkle filosofi som du skrev i okt. -12 !
    Den lagret jeg. Akkurat som jeg skulle sagt det selv !

    Ha en fin kveld !

    SvarSlett