søndag 22. januar 2012

En deilig søndag!

Det er deilig med søndager! Først kan man sove lenge og spise sen frokost, så kan en dra på tur i flott vintervær! Vi gikk til Tussvatnet der vi spiste lunch og drakk varm kaffe. På hjemturen fikk vi med oss litt sol og litt av glansen vises på bildet. Det er så mye lettere å komme seg ut på tur nå som dagene er litt lysere. Det skal ikke så mye til, en flott søndagstur!

Jeg har selvfølgelig strikket! En til stripelue. Den er i 3r og 2vr og det ligger jammen ikke like naturlig i fingrene som 2r og 2vr! Men jeg syns det gikk ganske greit. Jeg har brukt mørk lilla superwash fra Mor Aase, en rest grå/beige Falk og en enda mindre rest knall orange som har ligget i "stæsjet" mitt siden tidenes morgen. Men jeg vet det er ull :D (Lillafargen på bildet er blå'ere på bildet enn den er i virkeligheten! Det er jammen ikke lett å få til gode bilder... Øvelse øvelse øvelse....!).
På pinnene nå er det enda en stripelue, jeg har en tendens til å få litt "dilla", og så er det en flott måte å bruke rester på. De lange strømpene er nesten ferdige, og jeg trodde jeg strikka i ca str 3år. Prøvde den første som var ferdig på tantejenta, hun er 4år, og de satt som et skudd! Så de drar rett til nytt hjem når jeg er ferdig med de :)

4 kommentarer:

  1. Så fint vinterbilde. Og ei nydelig lue :)

    SvarSlett
  2. Syns bloggen din er hyggelig jeg! Likte godt utseende :) Mulig det er fordi jeg ofte liker det som er mørkt. Kjenner meg igjen i det du sier på Hobbyboden. Jeg får ting til, men det tar lang tid og veldig mange forsøk. Før blogget jeg ofte så da var jeg god, men merker det er frustrerende å ha glemt alt sammen... :) Fine luer :)

    SvarSlett
  3. Det er morsomt med tilbakemeldinger, særlig når de er så hyggelige!, og så får jeg sjekket ut blogger jeg kanskje ikke visste eksisterte! Og så mye fint og kreativt som lages i det ganske land :)
    Når det gjelder datakunnskap er det godt å høre at andre også har det slik som meg. Det hjelper liksom litt å høre at også andre plages... *fnis*. Oooog at alt kan læres!!

    SvarSlett
  4. Fin lue og fin blogg! Skal stikke innom ofte, jeg :)

    SvarSlett