mandag 16. januar 2012

Snøen som forsvant...

Før helga fikk vi masse deilig julesnø. Den hang på trærne og det var lyst og deilig ute. Det var nesten som jeg fikk lyst å gå på ski. Det skjer ikke ofte! Nå har det meste regnet bort... Og til helga er det meldt mange minus igjen. Tror jeg leter fram skøytene jeg. Fram til da er det tryggest å holde seg inne med strikkinga, det er nemlig livsfarlig ute!
Her er tuene jeg strikket litt tidligere. I dag har jeg plagdes med å ta bildene, men det får gå greit. Den stripete er rester av Petunia, jeg bruker sjelden hele nøstet for da blir de så store. De rosa er begge Paris, og der bruker jeg alltid hele nøstet.



Her har jeg strikket stripet ribbelue. 2 r og 2 vr. Målet er å bruke opp noen smårester. Hele lua er strikket i Østlandsgarn. En til er straks på pinnene, litt annet garn, og der tenker jeg 3 r og 2 vr. Og striper laget av restegarn.
Hugin og Munin vottene jeg begynte på... vel, de blir nok ferdige. Det ble en feil øverst, jeg tror det er feil i mønsteret, men det kan ha vært meg. Så jeg må mote meg litt opp, strikke en til med samme feil og tenke at slik skal de være! :)

3 kommentarer: