onsdag 6. februar 2013

Og jula... del 2

Bildet jeg la ut sist av julestrømpene ble ikke så flott, så nå har jeg henta frem kamera! Første mann (hund!) ut er frk. nysjerrig som har "hule" under trappa. Hei hei sier hun, har du tenkt å ta bilder?

Hun er litt over året nå, stort sett snill, litt til salgs i de verste røyteperiodene!
(Når jeg må bruke klesrulla på meg selv før jeg kan ta i strikkinga...).

Vaska og tørka, litt penere enn sist. Fana-julestrømpe i grå, lilla og rød.

Så en litt mindre som er strikket i mørk lilla med mønster i grå og bittelitt lysere lilla og blå.
(Her ble hælen litt for firkanta, men da blir det vel plass til mere snop?!).

Gledelig jul står det på denne, i klassiske rød, grønn og hvit, og bittelitt okergul.
(Her orka jeg ikke strikke timeglasshæl, men strikka kilehæl med to forskjellige farger).

Jeg har brukt 3,5p garn, favoritten min. Det er Falk, Heilo, Mor Åse, Trysilgarn osv i skjønn forening!

Litt stemning bare! God strikkeuke alle damer, 
mens vi venter på våren kan vi nyte de flotte kalde fargene
som oppstår når dagen sakte går over til ettermiddag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar